Sitenin solunda giydirme reklamı denemesidir
Sitenin sağında bir giydirme reklam

Aracı olanlar için flaş haber: Artık siz haber vereceksiniz!

Ekonomi 11.10.2025 - 16:05, Güncelleme: 11.10.2025 - 16:05
 

Aracı olanlar için flaş haber: Artık siz haber vereceksiniz!

Trafikteki kural ihlallerine anında müdahale dönemi başlıyor. “Gereği Yapıldı” adlı yeni mobil uygulama, vatandaşların ihbarlarını doğrudan yetkililere ulaştıracak. İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, sistemin nasıl işleyeceğini anlattı.
İçişleri Bakanlığı tarafından geliştirilen “Gereği Yapıldı” uygulaması, trafik güvenliğinde yeni bir sayfa açıyor. Bakan Ali Yerlikaya, sistemin önümüzdeki günlerde test sürecine alınacağını belirtti. Bakan Yerlikaya: “Vatandaş Devletle Yan Yana Olacak” Bakan Yerlikaya, uygulamayı “katılımcı güvenlik modeli” olarak tanımladı. “Trafikte veya asayişte bir ihlal gördüğünüzde anında bize bildireceksiniz. Gereken işlem yapıldığında da vatandaş bunu şeffaf şekilde görecek,” dedi. Yerlikaya, uygulamanın iki bölümden oluştuğunu ifade etti: “Trafik ihlalleri” ve “asayiş bildirimleri.” Sistem Nasıl Çalışacak? Uygulamaya giren kullanıcı, gördüğü kural ihlalini fotoğraf veya video ile kaydedecek. Konum bilgisi otomatik olarak sisteme düşecek ve ilgili emniyet birimi olayı anında inceleyecek. Bakanlık yetkilileri, bu sistemin sosyal medya üzerinden yapılan ihbarların resmî ve takip edilebilir bir platforma taşınması anlamına geldiğini vurguladı.   “Gereği Yapıldı” İfadesi Dijitalleşiyor Yerlikaya, “Sosyal medyada sıkça kullandığımız ‘gereği yapıldı’ ifadesi artık resmî bir uygulamada karşılık bulacak. Artık vatandaş, hangi ihbarın hangi aşamada olduğunu görebilecek,” dedi. Pilot Uygulama Büyükşehirlerde Başlayacak Uygulamanın ilk aşamada İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa’da devreye alınacağı açıklandı. Sistem başarılı olursa yıl sonuna kadar tüm illerde kullanıma sunulacak. 2050 Hedefi: Sıfır Can Kaybı Proje, Ulaştırma Bakanlığı’nın 2050 yılına kadar “sıfır can kaybı” hedefiyle uyumlu olarak geliştirildi. Yetkililer, bu sistemin toplumsal farkındalığı artırarak trafik güvenliğini kalıcı hale getireceğini belirtti.
Trafikteki kural ihlallerine anında müdahale dönemi başlıyor. “Gereği Yapıldı” adlı yeni mobil uygulama, vatandaşların ihbarlarını doğrudan yetkililere ulaştıracak. İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, sistemin nasıl işleyeceğini anlattı.

İçişleri Bakanlığı tarafından geliştirilen “Gereği Yapıldı” uygulaması, trafik güvenliğinde yeni bir sayfa açıyor.
Bakan Ali Yerlikaya, sistemin önümüzdeki günlerde test sürecine alınacağını belirtti.

Bakan Yerlikaya: “Vatandaş Devletle Yan Yana Olacak”

Bakan Yerlikaya, uygulamayı “katılımcı güvenlik modeli” olarak tanımladı. “Trafikte veya asayişte bir ihlal gördüğünüzde anında bize bildireceksiniz. Gereken işlem yapıldığında da vatandaş bunu şeffaf şekilde görecek,” dedi.

Yerlikaya, uygulamanın iki bölümden oluştuğunu ifade etti: “Trafik ihlalleri” ve “asayiş bildirimleri.”

Sistem Nasıl Çalışacak?

Uygulamaya giren kullanıcı, gördüğü kural ihlalini fotoğraf veya video ile kaydedecek. Konum bilgisi otomatik olarak sisteme düşecek ve ilgili emniyet birimi olayı anında inceleyecek. Bakanlık yetkilileri, bu sistemin sosyal medya üzerinden yapılan ihbarların resmî ve takip edilebilir bir platforma taşınması anlamına geldiğini vurguladı.

 

“Gereği Yapıldı” İfadesi Dijitalleşiyor
Yerlikaya, “Sosyal medyada sıkça kullandığımız ‘gereği yapıldı’ ifadesi artık resmî bir uygulamada karşılık bulacak. Artık vatandaş, hangi ihbarın hangi aşamada olduğunu görebilecek,” dedi.

Pilot Uygulama Büyükşehirlerde Başlayacak
Uygulamanın ilk aşamada İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa’da devreye alınacağı açıklandı. Sistem başarılı olursa yıl sonuna kadar tüm illerde kullanıma sunulacak.

2050 Hedefi: Sıfır Can Kaybı
Proje, Ulaştırma Bakanlığı’nın 2050 yılına kadar “sıfır can kaybı” hedefiyle uyumlu olarak geliştirildi. Yetkililer, bu sistemin toplumsal farkındalığı artırarak trafik güvenliğini kalıcı hale getireceğini belirtti.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yankigazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.