Sitenin solunda giydirme reklamı denemesidir
Sitenin sağında bir giydirme reklam

BARAJLARDAN BIRAKILAN SULAR EKOKIRIMA DÖNÜŞTÜ

Gündem 24.06.2026 - 11:05, Güncelleme: 24.06.2026 - 11:05
 

BARAJLARDAN BIRAKILAN SULAR EKOKIRIMA DÖNÜŞTÜ

Batman Çevre Gönüllüleri Derneği Başkanı Hasan Argunağa, baraj kapaklarının ani ve kontrolsüz açılması sonucu nehir, çay ve dere yataklarında ekolojik felaket yaşandığını belirterek, yüzlerce balığın mahsur kaldığını ve bunun insan kaynaklı bir çevre suçu olduğunu söyledi. Argunağa, ilgili kurumları acil önlem almaya çağırdı.
“BU BİR KAZA DEĞİL, ÖNGÖRÜLEBİLİR BİR EKOLOJİK YIKIMDIR” Batman Çevre Gönüllüleri Derneği Başkanı Hasan Argunağa, son günlerde bölgede yaşanan balık ölümlerine ilişkin yazılı bir açıklama yaptı. Argunağa, aşırı yağışların ardından baraj kapaklarının ani ve kontrolsüz şekilde açılmasıyla nehir ve dere yataklarında yapay taşkınlar meydana geldiğini, suların çekilmesiyle birlikte çok sayıda balığın küçük su birikintilerinde mahsur kaldığını ifade etti. Yaşananların doğal bir olay olarak değerlendirilemeyeceğini belirten Argunağa, bunun yıllardır dile getirilen ve bilimsel olarak öngörülebilen bir sonuç olduğunu söyledi. Argunağa, hidroelektrik santrallerin “kes-bırak” sistemiyle işletilmesinin nehirlerin doğal akışını bozduğunu vurgulayarak, “Nehirler canlı bir ekosistemin parçasıdır. Ancak mevcut uygulamalar nedeniyle adeta açılıp kapanan bir musluk gibi yönetiliyor. Bunun bedelini ise doğa ve canlılar ödüyor” dedi.   “SORUMLULAR HESAP VERMELİ, SU REJİMİ GÖZDEN GEÇİRİLMELİ” Yaşanan balık ölümlerinin sadece çevresel bir sorun olmadığını ifade eden Argunağa, bunun biyolojik çeşitliliğe zarar veren ciddi bir ekolojik tehdit olduğunu kaydetti. Devlet Su İşleri, Tarım ve Orman Bakanlığı ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı başta olmak üzere ilgili kurumları göreve çağıran Argunağa, “Bu balıkların ölümünden kim sorumlu? Bu ekosistem tahribatı neden önlenmedi? Aynı tablonun yeniden yaşanması için daha kaç canlının ölmesi gerekiyor?” sorularını yöneltti. Dernek olarak taleplerinin açık olduğunu belirten Argunağa, Garzan ve Batman barajlarının su bırakma rejimlerinin yeniden düzenlenmesini, ani su boşaltımlarının durdurulmasını ve çevresel akışın güvence altına alınmasını istedi. Ayrıca bölgede bağımsız bilim insanlarının katılımıyla inceleme yapılması, sorumlular hakkında gerekli idari işlemlerin uygulanması ve mahsur kalan canlıların kurtarılması için acil müdahale ekiplerinin oluşturulması çağrısında bulundu. Argunağa açıklamasının sonunda, “Yaşananlar yalnızca birkaç balığın ölümü değildir. Bu, ekosistemin bütününü etkileyen ciddi bir yıkımdır. Bu doğa katliamını görmezden gelmeyeceğiz, ölümleri sıradanlaştırmanıza izin vermeyeceğiz. Yaşamı ve doğayı savunmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Batman Çevre Gönüllüleri Derneği Başkanı Hasan Argunağa, baraj kapaklarının ani ve kontrolsüz açılması sonucu nehir, çay ve dere yataklarında ekolojik felaket yaşandığını belirterek, yüzlerce balığın mahsur kaldığını ve bunun insan kaynaklı bir çevre suçu olduğunu söyledi. Argunağa, ilgili kurumları acil önlem almaya çağırdı.

“BU BİR KAZA DEĞİL, ÖNGÖRÜLEBİLİR BİR EKOLOJİK YIKIMDIR”

Batman Çevre Gönüllüleri Derneği Başkanı Hasan Argunağa, son günlerde bölgede yaşanan balık ölümlerine ilişkin yazılı bir açıklama yaptı. Argunağa, aşırı yağışların ardından baraj kapaklarının ani ve kontrolsüz şekilde açılmasıyla nehir ve dere yataklarında yapay taşkınlar meydana geldiğini, suların çekilmesiyle birlikte çok sayıda balığın küçük su birikintilerinde mahsur kaldığını ifade etti. Yaşananların doğal bir olay olarak değerlendirilemeyeceğini belirten Argunağa, bunun yıllardır dile getirilen ve bilimsel olarak öngörülebilen bir sonuç olduğunu söyledi.

Argunağa, hidroelektrik santrallerin “kes-bırak” sistemiyle işletilmesinin nehirlerin doğal akışını bozduğunu vurgulayarak, “Nehirler canlı bir ekosistemin parçasıdır. Ancak mevcut uygulamalar nedeniyle adeta açılıp kapanan bir musluk gibi yönetiliyor. Bunun bedelini ise doğa ve canlılar ödüyor” dedi.

 

“SORUMLULAR HESAP VERMELİ, SU REJİMİ GÖZDEN GEÇİRİLMELİ”

Yaşanan balık ölümlerinin sadece çevresel bir sorun olmadığını ifade eden Argunağa, bunun biyolojik çeşitliliğe zarar veren ciddi bir ekolojik tehdit olduğunu kaydetti. Devlet Su İşleri, Tarım ve Orman Bakanlığı ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı başta olmak üzere ilgili kurumları göreve çağıran Argunağa, “Bu balıkların ölümünden kim sorumlu? Bu ekosistem tahribatı neden önlenmedi? Aynı tablonun yeniden yaşanması için daha kaç canlının ölmesi gerekiyor?” sorularını yöneltti.

Dernek olarak taleplerinin açık olduğunu belirten Argunağa, Garzan ve Batman barajlarının su bırakma rejimlerinin yeniden düzenlenmesini, ani su boşaltımlarının durdurulmasını ve çevresel akışın güvence altına alınmasını istedi. Ayrıca bölgede bağımsız bilim insanlarının katılımıyla inceleme yapılması, sorumlular hakkında gerekli idari işlemlerin uygulanması ve mahsur kalan canlıların kurtarılması için acil müdahale ekiplerinin oluşturulması çağrısında bulundu.

Argunağa açıklamasının sonunda, “Yaşananlar yalnızca birkaç balığın ölümü değildir. Bu, ekosistemin bütününü etkileyen ciddi bir yıkımdır. Bu doğa katliamını görmezden gelmeyeceğiz, ölümleri sıradanlaştırmanıza izin vermeyeceğiz. Yaşamı ve doğayı savunmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yankigazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.