GAÜN’DE EIT KENTSEL HAREKETLİLİK İNİSİYATİFİ TOPLANTISI DÜZENLENDİ
GAÜN’DE EIT KENTSEL HAREKETLİLİK İNİSİYATİFİ TOPLANTISI DÜZENLENDİ
Gaziantep Üniversitesinde, Avrupa Yenilik ve Teknoloji Enstitüsü (EIT) tarafından “Kentsel Hareketlilik İnisiyatifi” toplantısı düzenlendi. Avrupa’nın yenilikçi şehircilik politikalarıyla Türkiye’deki inovasyon ekosistemini buluşturmayı, yerel yönetimler, üniversiteler ve girişimciler arasında yeni iş birlikleri oluşturmayı amaçlayan program GAÜN Atatürk Kültür Sahnesi’nde gerçekleştirdi.
EIT Community Roadshow etkinliği kapsamında düzenlenen toplantıda, Avrupa ve
Türkiye arasında bilgi paylaşımı sağlanırken; yenilik, teknoloji ve sürdürülebilir
kalkınma alanlarında ortak projelerin geliştirilmesi hedeflendi. Etkinlikte ayrıca EIT’nin
Türkiye’deki rolü, Avrupa Birliği destekli inovasyon ağları ve girişimcilik destek
mekanizmaları hakkında bilgilendirmeler yapıldı.
Açılış programına Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin,GAÜN
Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Tarakçıoğlu, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu
Başkan Yardımcısı Jurgis Vilčinskas,
Avrupa Konseyi Parlamenterler Meclisi Sağlıklı
Çevre için Parlamenter Ağı Başkanı Aurora Floridia,
Dışişleri Bakanlığı Avrupa Birliği
Başkanlığı Mali İş Birliği ve Proje Uygulama Genel Müdürü Bülent Özcan ve EIT
İnovasyon Ekosistemi Birimi Başkanı Prof. Dr. Márton Herczeg katıldı.
BU ÖDÜL CUMHURİYETİMİZİN 100 YILLIK EMEĞİNİ TEMSİL EDEN BİR
BAŞARIDIR
Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Avrupa Konseyi’nden alınan
büyük ödülün kente kazandırılmasından duyduğu mutluluğu dile getirerek, “Her ödül
kıymetlidir ama Avrupa Konseyi’nden bu ödülü almak, bu ödüle layık görülmek ve
bunu kendi elleriyle getiren heyetle birlikte paylaşmak benim için tarifsiz bir gurur”
dedi.
Kentin kalkınma vizyonuna değinen Başkan Fatma Şahin, “İmar, ulaşım, iklim ve
deprem master planlarımızı tamamladık. Ardından Gaziantep’i eğitim, bilim, spor,
kültür ve sanat şehri olarak konumlandırdık. En önemli başlıklarımızdan biri yeşil
ulaşım çünkü doğayı korumadan dünyayı koruyamayız” diye konuştu.
DÜNYA ARTIK BİLGİYE DAYALI ÜRETİMLE YOL ALIYOR
GAÜN Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Tarakçıoğlu konuşmasında, çağın en
kritik kavramlarının bilgi, yenilik, iş birliği ve teknoloji olduğunu dile getirerek, sözlerini
şöyle sürdürdü: “Dünyamız artık geleneksel yöntemlerle değil, bilgiye dayalı üretimle
yol alıyor. Üniversiteler artık yalnızca bilgi üretmekle kalmayacak, bu bilgiyi toplumun
ve ekonominin hizmetine sunmakla da görevli olacak. Avrupa Birliği destekli program
bu vizyona hizmet ediyor. Gaziantep Üniversitesi olarak bilgi üretimiyle girişimciliği
buluşturmayı hedefliyoruz. Öğrencilerimizi düşünen, üreten, çözümler geliştiren
bireyler olarak yetiştiriyoruz.”
BU ÖDÜL GAZİANTEPLİ GENÇLERİN ÖNÜNÜ AÇACAK
Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu Başkan Yardımcısı Jurgis Vilčinskas,
Gaziantep’in hem köklü geçmişi hem de geleceğe dönük vizyonuyla dikkat çeken bir
şehir olduğunu aktararak, “Gaziantep dediğimizde aklıma derin bir geçmişe sahip
ama ufku da en az geçmişi kadar geniş bir şehir geliyor. Farklı kültürlere ve insanlara
kapılarını açık tutan, misafirperverliğiyle öne çıkan bir şehir” dedi.
Vilčinskas, Gaziantep’in savaş, göç ve afet gibi zorluklara rağmen dayanışma ruhunu
koruduğunu vurgulayarak, “Gaziantep, zorlukların ardından umudu yeniden inşa
eden bir şehir. 2025 Avrupa Ödülü’nü kazanan Gaziantep’te olmak bizim için büyük
bir ayrıcalık. Bu ödül, Avrupa şehirlerinin alabileceği en kıymetli ödüllerden biridir ve
yalnızca Avrupa değerlerini yaşatan, dayanışmayı güçlendiren şehirlere verilir”
şeklinde konuştu.
GAZİANTEP DAYANIKLILIĞI VE DİRENCİYLE ÖRNEK BİR ŞEHİR
Avrupa Konseyi Parlamenterler Meclisi Sağlıklı Çevre için Parlamenter Ağı Başkanı
Aurora Floridia, Gaziantep’in dayanıklılığı ve direnciyle örnek bir şehir olduğunu dile
getirerek, şunları söyledi: “Gaziantep’in umudu temsil eden bir şehir olduğunu
gördük. Umut ve bağlantılılık, Avrupa Konseyi Parlamenterler Meclisi’nin en temel
ilkelerindendir. Bu sabah itibarıyla bir kez daha anladık ki Gaziantep, zorluklara
rağmen direnç göstermeyi, yeniden inşa etmeyi ve gelişmeyi başarabilen bir kenttir.”
BU HAFTA GAZİANTEP İÇİN ÇOK ÖZEL BİR HAFTA
Dışişleri Bakanlığı Avrupa Birliği Başkanlığı Mali İş Birliği ve Proje Uygulama Genel
Müdürü Bülent Özcan, Gaziantep’in Avrupa Konseyi tarafından verilen “Avrupa
Ödülü”nü kazanmasının kente büyük bir gurur yaşattığını ifade ederek, şunları
aktardı: “Bu hafta Gaziantep için çok özel bir hafta. Çünkü Avrupa Konseyi’nin
Avrupalı şehirlere verdiği en büyük ödül olan Avrupa Ödülünü bu sene Gaziantep
aldı. Yarın yapılacak törenle bu ödülü kutlayacağız. Biz de Avrupa Birliği Başkanlığı
olarak, bu haftada Gaziantep’i tanıtmak ve bu başarıyı paylaşmak amacıyla bugünkü
etkinliği özellikle Gaziantep’te düzenledik.”
BU ETKİNLİK GENÇLERİN KAPASİTE GELİŞİMİNE KATKI SUNACAK
EIT İnovasyon Ekosistemi Birimi Başkanı Prof. Dr. Márton Herczeg, etkinliğe
görüntülü mesajla katılarak Gaziantep’te düzenlenen EIT Community Roadshow
Eğitimine katılımcılara başarılar diledi. Herczeg, “Bugün aranızda olamadığım için
üzgünüm ancak sizlere içten selamlarımı iletiyorum. Gaziantep Büyükşehir
Belediyesi’nin kıymetli desteği ve misafirperverliği sayesinde bu etkinlik gerçekleşti.
Gençlerin kapasite gelişimine katkı sunmak ve yenilikçi fikirlerin önünü açmak bizler
için büyük bir mutluluk” dedi.
AÇILIŞ KONUŞMALARININ ARDINDAN PROGRAM PANELLERLE DEVAM ETTİ
Açılış konuşmalarının ardından “Türkiye’nin İnovasyon Ekosisteminin
Güçlendirilmesi: EIT Topluluğunun Kilit Rolü” başlıklı panel düzenlendi.
Moderatörlüğünü EIT Türkiye Topluluk Sorumlusu Ömer Hantal’ın yaptığı panelde;
Fark Labs Kurucusu Ahu Serter, Gaziulaş Genel Müdürü Mehmet Aykut Çakıroğlu,
Ukrayna EIT Topluluk Sorumlusu Ihor Markevych ve Karsan Genel Müdür Yardımcısı
Muzaffer Arpacıoğlu konuşmacı olarak yer aldı.
Programın devamında EIT Bilgi ve İnovasyon Toplulukları (KIC’ler) kapsamında
sunumlar gerçekleştirildi. EIT Dijital’den Krisztián Gál, EIT Gıda’dan İlknur Şahin, EIT
Üretim’den Dr. Vivian Sophou ve EIT Kentsel Hareketlilik’ten Matthieu Clouqueur,
kendi alanlarında yürütülen çalışmalar hakkında bilgi paylaştı.
PROTOKOL, TÜRKİYE’DE İLK NİTELİĞİNDE OLAN 18 METRELİK ELEKTRİKLİ
ARACI İNCELEDİ
Program sonrası Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin ve
beraberindeki heyet, AB’nin hibe desteği ile kente kazandırılan Türkiye’de ilk defa 18
metrelik elektrikli otobüs olma özelliğini taşıyan ulaşım aracını tecrübe etti.
250 kilometre menzili olup 3 saatte şarj olabilen araçları inceleyen protokol, daha
sonra test aşamasında olan otonom özellikli elektrikli araçla Gaziantep Üniversitesi
içerisinde kısa bir seyahat gerçekleştirdi.
Seyahatin sonunda konuşan Başkan Fatma Şahin, sürücüsüz aracın dünyanın artık
bir gerçeği olduğunu anlatarak, “Dünyada bu tür araçların örneklerini
görebiliyorsunuz. Türkiye’de de Karsan bunu yaptı. Gaziantep’e sürücüsüz özelliğe
sahip bu aracımızı da getirdik. Yerli ve milli mühendislerimizin yaptığı bu yeşil otobüs
için teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.



